اپلیکیشن انبارگردانی هوشمند

با توجه به اهمیت عملیات انبارگردانی در هر مجموعه کاری، استفاده از نرم افزارهای انبارگردانی به منظور افزایش دقت و تسهیل در عملیات انبارداری امری لازم و ضروری است. اپلیکیشن انبارگردانی هوشمند، با امکان پشتیبانی از کلیه عملیات انبارگردانی، علاوه بر محاسبه فرآیند ثبت عملیات، موجودی کالا و حساب تامین کنندگان منجر به بهبود عملیات داخلی سازمان می شود.

معرفی اپلیکیشن انبارداری هوشمند

اپلیکیشن انبارگردانی هوشمند، با امکان پشتیبانی از کلیه عملیات انبارگردانی، علاوه بر محاسبه فرآیند ثبت عملیات، موجودی کالا و حساب تامین کنندگان منجر به بهبود عملیات داخلی سازمان می شود.

با توجه به قابلیت اتصال اپلیکیشن انبارداری به نرم‌افزار حسابداری هوشمند، علاوه بر مدیریت عملیات انبارگردانی، امکان یکپارچه سازی مدیریت انبار با سایر فرایندهای مالی و حسابداری کسب و کار خود را خواهید داشت.

با استفاده از اپلیکیشن اندروید انبارداری هوشمند، صورت برداری و شمارش دقیق با استفاده از بارکد روی کالا امکان‌پذیر است. و با توجه به اتصال این اپلیکیشن به نرم‌افزار حسابداری، موجودی کالا در انبار با موجودی کالاها در سیستم حسابداری مقایسه شده و کسری‌ و اضافات تعیین می شود.

مهمترین ویژگی های اپلیکیشن انباردای هوشمند

عمده‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن انبارداری هوشمند

  • امکان مشاهده اطلاعات تکمیلی کالا (قیمت فروش، قیمت کالای تخفیف خورده و…)
  • ساخت فایل اکسل و نمایش کالاهای دارای مغایرت به صورت خودکار
  • امکان شمارش کالا در انبارگردانی در 2 مرحله مجزا
  • امکان انبارگردانی به صورت آنلاین یا آفلاین
  • امکان مشاهده لیست کالا به همراه موجودی
  • ثبت رسید کالا به انبار و حواله کالا از انبار
  • امکان اتصال به لیبل پرینتر همراه

مراحل راه اندازی و استفاده از اپلیکیشن اندروید انبارداری هوشمند:

همانطور که اشاره شد، این اپلیکیشن یک گزینه تکمیلی برای نرم‌افزار حسابداری هوشمند می باشد. بنابراین برای استفاده از ویژگی نیاز به اتصال اپلیکیشن به یکی از نسخه های نرم‌افزار حسابداری به غیر از نرم افزارحسابداری بازرگانی است. ( توجه داشته باشد که ورژن اپلیکیشن و نرم افزار حسابداری یکسان باشند.)

ابتدا نیاز به نصب اپلیکیشن بر روی دستگاه خود ( موبایل یا تبلت اندروید) است. در مرحله بعد با انتخاب آیکون باید ip  سرور و پورت سرور را وارد کنید تا بتوانید به سرور ( سیستمی که دیتابیس نرم‌افزار حسابداری روی آن نصب است) ارتباط برقرار کند.

توجه داشته باشید که IPسرور و دستگاه اندرویدی که اپلیکیشن روی آن نصب شده است، باید در یک شبکه یکسان باشد. با زدن دکمه بررسی اتصال، با بررسی IP ها، در صورت اتصال، پیام اتصال موفقیت آمیز ظاهر می شود.

در مرحله بعد با زدن دکمه بروزرسانی اطلاعات، اپلیکیشن لیست اشخاص و انبار را از نرم افزار حسابداری دریافت می کند. ( این عملیات با توجه به تعداد اشخاص و انبار زمانبر است)

با زدن دکمه دریافت اطلاعات کالا در انبار، انبار مورد نظر را از لیست انبارهای انتخاب نمائید.

کارکردهای اپلیکیشن انبارداری هوشمند

در اپلیکیشن انبارداری هوشمند علاوه بر امکان جستجوی دستی کالا، شما می توانید با استفاده از بارکد کالا آن را جستجو کنید. به این ترتیب کلیه مشخصات کالا مانند، کد کالا، نام کالا، موجودی کالا به همراه قیمت فروش عمده، فروش تکی، فروش مصرف کننده را نمایش داده شود.

اصلاح قیمت:

یکی از قابلیت های اپلیکیشن انبارداری، قابلیت اصلاح قیمت ها در حین عملیات انبارداری است. توجه داشته باشید که این قابلیت برای شعب امکان پذیر نیست. در مواردی که شما نرم افزار حسابداری شعب و مرکز استفاده می کنید، اصلاح قیمت کالا شعبه از طریق مرکز صورت می پذیرد. در واقع کاربرد اپلیکیشن در انبارداری شعب تنها چاپ مشخصات کالا و عملیات انبارگردانی است اما در مرکز کلیه عملیات قابل اجرا خواهد بود.

با هرگونه اصلاح قیمت در اپلیکیشن انبارداری، این تغییرات بر روی سرور بروز رسانی خواهد شد.

کنترل موجودی:

به منظور کنترل موجودی یک کالای خاص، تنها کافی است کالای مورد نظر را به صورت دستی یا با استفاده از بارکد جستجو کرده و موجودی کالا را در انبار فعلی یا سایر انبارها چک کنید.

چاپ اطلاعات کالا با قابلیت اتصال به پرینتر همراه یا موبایل پرینتر:

از مهمترین قابلیت های اپلیکیشن انبارداری هوشمند، امکان اتصال به بارکد پرینتر همراه یا موبایل پرینتر است. بنابراین شما در صورت هرگونه تغییر در اطلاعات کالا براحتی می توانید بارکد کالا را مجدد چاپ نموده و بر روی کالا استفاده نمائید.

به منظور مشخص کردن نوع پرینتر باید گزینه چاپ در اپلیکیشن را انتخاب نموده و نوع پرینتر خود که می تواند چاپ رول یا پرینتر چاپ لیبل باشد را انتخاب کنید. همچنین امکان انتخاب نوع چاپ (بارکد یا اتیکت) را خواهید داشت.

اتصال به PDA  :

استفاده از دستگاه های PDA  و PDT در عملیات انبارگردانی علاوه بر سهولت عملیات، منجر به کاهش میزان خطا در عملیات می شود. از قابلیت های اپلیکیشن هوشمند، امکان نصب روی PDA است. (pda  یک دستگاه اندرویدی با قابلیت خواندن بارکد و امکان نصب اپلیکیشن های انبارداری است)

یکی از مزیت های استفاده از PDA در عملیات انبارگردانی، کاهش میزان خطا است. یکی از مشکلات موجود در حین عملیات انبارداری عدم ثبت بارکد در نرم افزار حسابداری یا ثبت تنها یک بارکد کالاهایی که دارای دوبارکد می باشند.  در این صورت کالای مورد نظر حین انبارداری از قلم خواهد افتاد.  اما با استفاده از pda به همراه اپلیکیشن انبارداری ، در صورت عدم ثبت بارکد در سیستم یا مغایرت بارکد پیغام خطا می دهد.

مراحل کار با اپلیکیشن انبارگردانی هوشمند

ابتدا با انتخاب گزینه انبارگردانی از منوی اصلی، یک تگ انبارگردانی ایجاد می کنیم. با زدن گزینه شمارش، عملیات شمارش کالاها شروع خواهد شد. در صورتی که بخواهید یک کالا به لیست شمارش اضافه شود، علاوه بر جستجوی دستی می توانید، دستگاه  pda مقابل بارکد کالا گرفته تا به لیست کالاهایی در حال شمارش اضافه شود.

به منظور مشاهده لیست کالاهای شمارش شده می توانید گزینه مشاهده و اصلاح انبارگردانی را انتخاب کنید. در این حالت با انتخاب گزینه حذف یا ویرایش امکان حذف کالا و ویراش را خواهید داشت.

بعد از اتمام شمارش، با انتخاب ثبت شمارش اول، گزینه ثبت شمارش دوم فعال می شود. در صورت تمایل به انجام مجدد عملیات انبارگردانی یا انجام این عمل توسط دو نفر می توانید از ثبت شمارش دوم استفاده کنید. توجه داشته باشید بعد از ثبت شمارش ها باید تمام شمارش های انجام شده بسته شود تا وارد مرحله بعد شوید.

شما براحتی امکان گزارش‌گیری از عملیات شمارش کالا و انبارداری را خواهید داشت. به این منظور بعد از بستن تمامی شمارش ها بر روی ایجاد فایل شمارش انبار گردانی کلیک کنید. یک فایل اکسل در مسیر پیشنهادی ذخیره خواهد شد که شما می توانید فایل را همان لحظه با بلوتوث به سرور ارسال نمایید. در انتها میتوانید عملیات انبار گردانی خود را حذف کنید.

ثبت رسید و حواله مربوط به کالا:

با استفاده از گزینه ثبت رسید و حواله کالا به انبار با انتخاب گزینه ثبت رسید و حواله کالا امکان صدرو حواله برای ورود و خروج کالا به انبار را صادر کنیم. سپس با انتخاب گزینه ارسال به رایانه آنها را به سرور ارسال کنیم. همچنین در قسمت مشاهده و ویرایش رسید/حواله، امکان حذف و ویرایش فاکتور‌ها را خواهید داشت.

توجه داشته باشید که در نرم افزار حسابداری هوشمند رسید و حواله با نام فاکتور موقت خرید و فاکتور موقت فروش ثبت شده اند.