روش های وفادارسازی مشتریان در نرم افزار حسابداری هوشمند

پروسه وفادار سازی مشتریان به منظور حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید، از مهمترین دغدغه های کسب و کارهای مختلف از جمله کسب و کارهای فروشگاهی می باشد. شرکت نانوتکنیک اسپادانا به عنوان ارائه دهنده یکی از جامع ترین نرم افزار حسابداری هایپر مارکت، با بررسی دقیق این مسئله و به منظور رفاه حال مشتریان خود، اقدام به طراحی و تولید ماژول باشگاه مشتریان نموده که به طور پیش فرض این بسته روی نسخه هایپرمارکت نرم افزار حسابداری هوشمند فعال است.سایر نسخه های نرم افزار حسابداری هوشمند به جز نسخه شعب مرکز برای استفاده از امکانات باشگاه مشتریان باید آنرا به طور جداگانه خریداری نمایند. در ادامه قصد داریم به معرفی روش هایی که در  ماژول باشگاه مشتریان برای وفادارسازی مشتریان به کار گرفته شده از جمله امتیازدهی به مشتریان، پرداخت جوایز و کارت اعتباری و…را بررسی کنیم .

چگونه مشتریان خود را به باشگاه مشتریان اضافه نماییم؟

اولین گام در استفاده از باشگاه مشتریان نرم افزار هایپر مارکت هوشمند، اضافه کردن افراد به لیست باشگاه مشتریان می باشد. برای افرادی که تمایل به عضویت در باشگاه مشتریان دارند دو حالت در نظر گرفته شده است:

حالت 1:

با توجه به اینکه در نرم افزار حسابداری هوشمند، یکسری مشتری از قبل ثبت شده اند، برای اضافه کردن این دسته از مشتریان به باشگاه تنها کافی است از “منو اصلی برنامه” ، “بخش تعاریف”، “زیر بخش تعریف اشخاص و شرکت ها” را انتخاب کنید و مشتری مورد نظر را به باشگاه اضافه کنیم. به این منظور بعد از انتخاب مشتری مورد نظر و فشردن دکمه اصلاح وارد تب عضویت در باشگاه مشتریان شده و تیک گزینه “عضویت در باشگاه “را زده و در نهایت تائید می کنیم.

حالت 2:

در صورتی که مایل به اضافه کردن مشتریان جدید باشیم در واقع مشتریانی که در نرم افزار حسابداری ما ثبت نشده باشند، پیش از هر چیزی نیاز به ثبت اولیه مشتری ها در نرم افزار می باشد. در نرم افزار حسابداری هایپر مارکت هوشمند، اماکن دسترسی صندوق داران برای ثبت مشتری جدید در حین ثبت فاکتور در نظر گرفته شده است که با فعال کردن این گزینه صندوقداران میتوانند مشتریان جدید را همزمان در سیستم ثبت و آنرا به باشگاه مشتریان خود اضافه نمایید.به این منظور از منو اصلی نرم افزار با انتخاب گزینه صدور فاکتور صدورفاکتور برای مشتری می توانید با کلیک بر روی ایجاد شخص مشخصات شخص ( نام و شماره موبایل الزامی می باشد) را ثبت و تیک مربوط به این سوال که “آیا شخص مورد نظر عضو باشگاه مشتریان می باشد؟” را انتخاب و دکمه تائید را میزنیم.

 

اگر شخصی به یکی از این دو روش عضو باشگاه مشتریان نباشد نمیتوانیم به او امتیاز بدهیم یا برای او عملیات کسر امتیاز داشته باشیم.

انواع روش های وفادارسازی در باشگاه مشتریان نرم افزار حسابداری هوشمند

– روش امتیازدهی به مشتریان:

ابتدا باید روش های امتیازدهی به مشتریان را در سیستم تعریف کنید. برای این کار از مسیر زیر اقدام کنید.منوی اصلی> اعمال ویژه> تعاریف مربوط به باشگاه مشتریان> روش های امتیاز دهی به مشتریان بعد از طی مراحل فوق فرم “روش های امتیازدهی به مشتریان ” نمایش داده می شود. در این فرم علاوه بر تمامی روش هایی ایجاد شده، شما امکان تعریف روش های جدید را داشته و همچنین می توانید به این روش ها اولویت دهید.

 چگونه روش امتیازدهی تعریف کنیم؟

به منظور ایجاد روش جدید، دکمه ایجاد در پایین فرم را انتخاب کرده تا فرم “تعریف روش امتیازدهی به مشتری” نمایش داده شود. فیلد های این فرم را با دقت تکمیل نموده و برای آن علاوه بر نام، توضیحات یک محدوده زمانی را تعیین کنید. همچنین شما باید مبنای امتیاز دهی را نیز مشخص کنید که می تواند براساس مبلغ فاکتور یا تعداد کالاهای باشد.به عنوان مثال اگر میزان امتیاز براساس مبلغ فاکتور باشد، میتوانید بر اساس تعریف سقف مشخصی امتیاز برای مشتری در نظر بگیرد یا اگر روش امتیازدهی براساس تعداد کالا باشد، شما می توانید با مشخص کردن سقف تعداد مشخصی از یک کالا ی یا گروه کالایی، امتیازات مشخصی به مشتریان تعلق گیرد. و در نهایت  وضعیت فعال یا راکد بودن پروسه امتیازدهی را مشخص نموده و تائید کنید.

چگونگی اطلاع از امتیازات باشگاه مشتریان

در فاکتور هایی که برای مشتریان عضو در باشگاه مشتریان صادر می شود تعداد امتیازات و همچنین طرحی که برای کسر امتیاز فعال است قابل مشاهده است. همچنین صاحبان کسب و کار  می توانند با خریداری ماژول پیامک و اتصال آن به پنل پیامکی NANOSMS مشتریان خود را از، سوابق خرید و امتیازاتی که کسب کردند آگاه سازید.

– روش های کسر امتیاز مشتریان (جایزه دادن)

بعد از اینکه امتیازات مشتریان به سقف مورد نظر رسید چه اتفاقی می افتد؟ چگونه مشتریان میتوانند از این امتیازها استفاده کنند؟ چه روش هایی برای کسر امتیاز یا پرداخت جوایز در نرم افزار حسابداری هوشمند در نظر گرفته شده است؟روش های کسر امتیاز در نرم افزار حسابداری هوشمند عبارتند از:

-کالای جایزه(اشانتیون)

-کارت هدیه(کارت اعتباری)

-ثبت سند بستانکاری

-شرکت در قرعه کشی

-تخفیف در فروش

با یک مثال با روش کسر امتیاز در باشگاه مشتریان بیشتر آشنا خواهیم شد. اگر شما روش ” تخفیف در فروش ” را  به عنوان یک روش کسر امتیاز برای مشتریان در نظر گرفته باشید با رسیدن امتیازات به یک سقف معین، میتوانید امتیازات را به مبلغ دلخواهی تخفیف روی فاکتور مشتری تبدیل نمایید. به عنوان مثال با رسیدن  تعداد امتیازات به 50، شما می توانید هنگام صدور فاکتور مبلغ 40000 تومان از مبلغ فاکتور  کسر کنید.

برای مشاهده روش های کسر امتیازی که برای  مشتریان تعریف شده است باید مسیر مشابه قبلی طی شود.

منوی اصلی> اعمال ویژه> تعاریف مربوط به باشگاه مشتریان> روش های کسر امتیاز از مشتریان

 در فرم “روش های کسر امتیاز ” علاوه بر نمایش تمامی روش های کسر امتیازی که از قبل ایجاد شده میتوانید برای آنها اولویت هم تعیین کنید.

چگونه روش کسر امتیاز تعریف کنیم؟

در فرم “روش های کسر امتیاز ” علاوه بر نمایش تمامی روش های کسر امتیازی که از قبل ایجاد شده  شما می توانید روش های جدیدی برای کسر امتیاز ایجاد کنید. با زدن دکمه ایجاد، فرمی به نام “تعریف روش کسر امتیاز” باز می شود که مشابه فرم “تعریف روش امتیازدهی به مشتری” می باشد. با این تفاوت که در این فرم باید روش کسر امتیاز را موردنظر خود را مشخص کنید.

عملیات کسر امتیاز چگونه انجام میشود؟

همانطور که توضیح داده شد بعد از رسیدن امتیازات کاربران به سقف موردنظر شما باید یکی از روش های کسر امتیازی

که از قبل تعریف کردید را برای تبدیل امتیازات به جایزه برای مشتریان خود فعال کنید. برای این کار باید از مسیر زیر به فرم

عملیات کسر امتیاز بروید.

منواصلی> اعمال ویژه> تعاریف مربوط به باشگاه مشتریان>عملیات کسر امتیاز

در این فرم تمامی روش های کسر امتیاز در سمت راست فرم نمایش داده شده اند عبارتند از:

-کالای جایزه

-صدور کارت هدیه(کارت اعتباری)

-صدور سند بستانکاری

-شرکت در قرعه کشی

در فرم عملیات کسر امتیاز همچنین اسم مشتریانی که در باشگاه مشتریان عضو هستند نیز قابل رویت است در قسمت مانده امتیاز شما میتوانید برای باقی امتیازات  با توجه به سقف امتیازات تعریف شده در روش های کسر امتیاز، عملیات کسر امتیاز موردنظر خود را به شخص نسبت دهید.

مشخص است که عملیات کسر امتیاز از روش تخفیف در فروش از سمت صندوق فروش انجام میشود اما برای صدور کارت های اعتباری(هدیه) بعد از فعالسازی ماژول کارت اعتباری جهت ایجاد کارت، چک کردن مانده کارت، ابطال یک تراکنش و تصحیح مانده کارت، و همچنین عمیات بروزرسانی تاریخ انقضا باید از مسیر زیر اقدام نمایید.

منواصلی> اعمال ویژه> عملیات کارت های اعتباری> لیست کارت های VIP

توجه داشته باشید که برای استفاده از کارت اعتباری باید ماژول مربوط به کارت های اعتباری را جداگانه خریداری و فعال نمایید. این ماژول برای تمام نسخه های حسابداری هوشمند به غیر از نسخه شعب مرکز قابل  فعالسازی میباشد. 

 کسر امتیاز به روش قرعه کشی چگونه انجام میشود؟

 ابتدا یک روش کسر امتیاز به روش کسر اعتبار از طریق قرعه کشی ایجاد نمایید.

برای استفاده از این روش باید مسیر زیر را طی کنید تا فرم مربوط به عملیات کسر امتیاز برای شما نمایان شود.

منواصلی> اعمال ویژه> تعاریف مربوط به باشگاه مشتریان> عملیات کسر امتیاز

در فرم کسر امتیاز باید فردی را که میخواهیم در قرعه کشی شرکت دهیم و عضو باشگاه مشتریان میباشد را انتخاب کنیم. از سمت راست در فرم عملیات کسر امتیاز شرکت در قرعه کشی را انتخاب نمایید .

 سپس روش کسر امتیازی که با نام قرعه کشی ایجاد کردیم  به عنوان سناریو قرعه کشی انتخاب میکنیم .

در انتها با انتخاب دکمه قرعه کشی به طور خودکار قرعه کشی انجام میشود.

کسر امتیاز به روش کارت اعتباری (هدیه) چگونه انجام میشود؟

با یک مثال چگونگی استفاده از این روش را شرح میدهیم به عنوان مثال مدیر یک کسب و کار تصمیم میگیرد برای مناسبتی خاص به کارمندان خود کارت هدیه دهد دراینصورت باید به تعداد کارکنان کارت RFID تهیه کند سپس با استفاده از ماژول باشگاه مشتریان و ماژول کارت های اعتباری در نرم افزار حسابداری هوشمند به تعداد پرسنل کارت ایجاد کند برای این کار باید از مسیر زیر اقدام کنید.

منواصلی> اعمال ویژه> عملیات کارت های اعتباری> لیست کارت های vip

از تب عملیات کارت، از منو سمت راست ایجاد کارت جدید را انتخاب کنید سپس باید کارت را روی دستگاه مایفر قرار داده و دکمه شناسایی کارت را بزنیم بعد از آن نام مشتری را جستجو و اگر در سیستم ثبت نشده آنرا ثبت میکینم و سپس انتخاب مینماییم.

بعد از اینکه نوع کارت را کارت تخفیف انتخاب کردیم و آنرا ایجاد کردیم با استفاده از دستگاه های Mifare (مایفر) کارت را به مبلغ دلخواه شارژ میکنیم.

توجه داشته باشید برای کسر اعتبار از تمامی کارت هایی که ایجاد میکنیم باید از دستگاه مایفر استفاده شود.

کارت هایی که صادر میشوند میتوانند دو نوع باشند:

1-کارت تخفیف(هدیه)به مبلغ دلخواه باشند مانند کارت های هدیه بانکی (در مثال قبلی توضیح داده شد)

2-کارت خرید کالا 

کارت خرید کالا  دارای دو نوع پرداخت میباشد:

1-نسیه:در این روش پرداخت کارت خرید کالا به فرد داده میشود و هر زمان با فروشگاه های طرف قرارداد شرکت میتواند خرید انجام دهد سپس بعد از چک کردن گزارش تراکنش های مربوط به کارت بعد از مدت چندماه مبالغ از حقوق او کسر میگرد.

2-نقد: در این روش پرداخت  شرکت ها با فروشگاه مورد نظر قرارداد میبندند و مبلغی به آنها پرداخت میکنند تا پرسنل بتوانند با توجه به سقف اعتبار کارت خرید انجام دهند

توجه داشته باشید که تمامی کارت هایی که تعریف میکنیم را میتوانیم رمزدار تعریف کنیم.

تمامی این موارد در فرم ایجاد و اصلاح کارت قابل اعمال هستند.

تفاوت کارت هدیه و کارت خرید کالا چیست ؟

کارت هدیه همانند کارت های هدیه بانکی است درواقع با اتمام تاریخ انقضا و اتمام مبلغ اعتبار بلااستفاده میشود و تنها یکبار شارژ میشود. به همین جهت قابلیت تمدید تاریخ انقضا شارژ مجدد برای آن وجود ندارد اما درصورتی که کارت از نوع خرید کالا باشد تاریخ انقضا آن قابل تمدید خواهد بود و به دفعات میتوانیم آنرا شارژ کنیم حتی در صورت بالا بودن تعداد کارت ها میتوانیم عملیات شارژ کردن را از راه دور و بدو نیاز با دستگاه مایفر انجام دهیم.

نحوه برقراری ارتباط دستگاه mifare با نرم افزار حسابداری هوشمند

برای اتصال دستگاه مایفر به نرم افزار حسابداری هوشمند نیازی به انجام تنظیمات داخل نرم افزار نیست و بعد از نصب فایل مربوط به دستگاه روی ویندوز نرم افزار حسابداری هوشمند آنرا خودکار شناسایی کند.

گزارشات در باشگاه مشتریان

چگونه میتوانیم به لیست افرادی که امتیاز کسب کرده اند و کسانی که امتیاز از آنها کسر شده دسترسی داشته باشیم؟ لیست افرادی که در باشگاه مشتریان عضو هستند از کدام قسمت قابل دسترسی است؟از مسیر زیر شما میتوانید گزارش کاملی از لیست افراد در باشگاه مشتریان و از امتیازات کسب شده و کسر شده آنها دسترسی داشته باشید.منوی اصلی> اعمال ویژه> تعاریف مربوط به باشگاه مشتریان> گزارش لیست امتیاز مشتریان در فرم “لیست امتیاز مشتریان” شما میتوانید از تب لیست اعضا، مشتریانی که در باشگاه عضو هستند را مشاهده کنید. همچنین از تب امتیازات کسب شده و امتیازات کسر شده  به ترتیب امکان مشاهده امتیازهای کسب شده و کسر شده به همراه جزئیات را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *