نرم افزار حسابداری شعب و مرکز هوشمند

نرم افزار حسابداری شعب و مرکز هوشمند،  به عنوان استراتژی قدرتمند، در جهت ایجاد انسجام و یکپارچیگی در سیستم های مالی و حسابداری سازمان ها و شرکت هایی با چند شعبه طراحی و تولید شده است. نرم افزار شعب یا چند فروشگاهی با طراحی هوشمندانه توانسته است کلیه چالش های پیش روی مدیران در این مشاغل را پیش بینی نموده و روش حسابداری متمرکز را جایگزین حسابداری غیر متمرکز و وابسته به شعبه مرکز کنند.

معرفی نرم افزار حسابداری شعب و مرکز هوشمند(نانوتکنیک)

در سیستم های فروشگاهی و شرکتی با چندین شعبه، نیاز به سناریوی دقیق و قدرتمند برای مدیریت و یکپارچه سازی اطلاعات مالی و حسابداری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. نرم افزار حسابداری شعب و مرکز هوشمند ( چند فروشگاهی ) با فراهم آوردن بستری مناسب برای فعالیت شعب بدون وابستگی به شعبه مرکزی توانسته است چالش های پیش روی مدیران را حل نماید.

در این نسخه از نرم افزار حسابداری هوشمند امکان دسترسی آسان و سریع به به گزارش های مالی و عملکرد شعب  را فراهم آورده تا بحث مدیریت بر فروشگاه های زنجیره ای و مشاغلی با چندین شعبه تسهیل یابد. حسابداری شعب هوشمند، امکان مدیریت یکپارچه  بر روی هر گونه نقل و انتقال کالا بین مرکز، نظارت بر میزان فروش کالاها، عملیات دریافت و پرداخت( دریافتی نقدی و بانکی) و…به صورت تفکیکی برای هر شعبه را فراهم می آورد.

نرم افزار حسابداری شعب و مرکز هوشمند

امکانات نرم افزار حسابداری شعب(چند فروشگاهی ) هوشمند

  • یکپارچه سازی در تعریف کالاها بین شعبه مرکزی و تمام شعب
  •  یکپارچه سازی در تعریف مشتریان بین شعبه مرکزی و تمام شعب
  •  امکان فعالیت یکپارچه شعب در زمان قطعی اینترنت در شعب یک فروشگاه مرکزی
  •  امکان مدیریت یکپارچه بر روی ثبت سفارش کالا از شعب به شعبه مرکزی
  •  امکان مدیریت یکپارچه بر روی فرآیند برگشت کالا از شعب به شعبه مرکزی و بالعکس
  •  امکان نظارت بر روی بررسی موجودی کالاها به تفکیک هر شعبه
  •  امکان نظارت بر فروش هر شعبه به تفکیک هر فاکتور با امکان تعیین بازه زمانی
  •  امکان نظارت میزان دریافتی هر شعبه به تفکیک دریافتی نقدی و دریافتی از طریق پوز بانکی
  •  امکان ثبت هزینه ها و درآمدهای هر شعبه و نظارت بر آن
  •  دریافت گزارشات کامل از دفاتر، هزینه ها، درآمد شعب
  •  دریافت گزارشات کامل از مانده صندوق و بانک شعب
  •  امکان ارسال اطلاعات از سیستم‌های مستقل شرکت‌های زیر مجموعه و شعب
  •  امکان تطبیق حساب‌های رابط به منظور مغایرت گیری بین حساب‌های سازمان مرکزی و واحدهای تابعه
  •  امکان دریافت صورتحساب عملکرد هرشعبه دردوره های مالی خاص
  •  امکان ثبت تبادلات بین تمامی شعبه ها

چرا نرم افزار حسابداری شعب و مرکز هوشمند؟

نرم افزار حسابداری هوشمند، با امکان یکپارچه سازی در تعریف کالاها بین شعبه مرکزی و تمام شعب زیر مجموعه، بستری امن برای مدیریت اطلاعات مالی و حسابداری در سازمان هایی با چندین شعبه یا فروشگاه های زنجیره ای فراهم می آورد. در طراحی این نرم افزار کلیه چالش های پیش روی مدیران در نظر گرفته شده است با در نظر گرفتن  امکان ارسال اطلاعات از سیستم‌های مستقل شرکت‌های زیر مجموعه و شعب براحتی مدیران مالی ارشد امکان یکپارچه سازی اطلاعات را خواهند داشت.

بدیهی می باشد که نرم افزار حسابداری بازرگانی نمی تواند پاسخگوی نیاز این کسب و کار ها باشد و نیاز به استفاده از نسخه شعب می باشد. با استفاده از حسابداری شعب و مرکز، علاوه بر نظارت و بررسی موجودی کالا به تفکیک شعبه، امکان تعیین بازه زمانی برای نظارت بر میزان فروش هر شعبه به تفکیک فاکتور می باشد. از موارد مدیریت مالی که در این مدل از کسب و کارها بسیار حائز اهمیت می باشد، نظارت بر میزان دریافتی هر شعبه ( به تفکیک دریافتی نقدی و دریافتی از طریق پوز بانکی) می باشد که در این نرم افزار به خوبی پوشش داده شده است.

از دیگر نقاط قوت این نرم افزار می توان به امکان گزارش گیری کامل از دفاتر، هزینه ها، درآمد شعب و همچنین گزارش مانده صندوق و بانک شعب می باشد. با توجه به نیاز به تهیه گزارش مغایرت بین حساب‌های سازمان مرکزی و واحدهای تابعه امکان تطبیق حساب‌های رابط نیز در این نرم افزار در نظر گرفته شده است. خاطر نشان می کنیم در فروشگاه های زنجیره ای نیاز به استفاده از این نسخه از نرم افزار حسابداری می باشد و نمی توان از نرم افزار حسابداری هایپرمارکت استفاده کرد، زیرا امکان یکپارچه سازی اطلاعات وجود ندارد.

مهمترین مزایای نرم افزار حسابداری هوشمند نسخه شعب

بهبود عملکرد مدیران در تصمیم گیری بر مبنای اطلاعات جامع و به روز و افزایش کنترل

سرعت و سهولت در دسترسی اطلاعات زیر مجموعه ها

کاهش زمان و هزینه های تهیه گزارش های تجمیعی

افزایش اطمینان به اطلاعات در درسترس

عدم امکان عملکرد خودمختار شعب

مصوبه تغییر قیمت کالاها

منظور از مصوبه تغییر قیمت کالا در حسابداری شعب چیست؟

در طراحی نرم افزار حسابداری شعب هوشمند، به منظور کنترل و نظارت مستقیم بر عملکرد شعب، امکان محدود کردن عملکرد شعب در نظر گرفته شده است. در این خصوص می توان به محدود کردن شعب در اعمال تخفیفات اشاره کرد و به این ترتیب تمامی سیاست های تخفیف و اعمال قیمت تحت نظارت کامل مرکز می باشد.

اما با توجه به نرخ بالای نوسانات قیمت در بازار که به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه می باشد مشکل هماهنگ سازی قیمت ها پیش می آید به به این منظور نیز در نرم افزار حسابداری هوشمند نسخه شعب تمهیداتی در نظر گرفته شده است. راه حل این مشکل استفاده از گزینه “مصوبه تغییر قیمت کالا ” می باشد.

<pstyle=”text-align: justify;”>با استفاده از مصوبه تغییر قیمت کالا، به محض اولین ارتباط شعبه با مرکز کلیه تغییرات قیمت اعمال می شود. اما ذکر این نکته خالی از لطف نمی باشد که در نرم افزار هوشمند، امکان ثبت مصوبه تغییر قیمت برای یک یا چند شعبه خاص نیز وجود دارد و به این ترتیب سایر شعب از همان قیمت قبلی تبعیت می کنند.

مصوبه تغییر قیمت در نرم افزار حسابداری شعب
اعمال محدودیت تخفیف در نرم افزار حسابداری شعب هوشمند